Das Rollenspiel Kingdom Come Deliverance erhält in Kürze ein neues Update, das neben Verbesserungen auch einige Neuerungen wie die Save and Exit Funktion mit sich bringt. Während die PS4-Version des Updates noch in der Zertifizierung festsitzt, wurden die PC Spieler bereits versorgt.
Aus diesem Grund ist inzwischen auch der offizielle Changelog bekannt. Diesen haben wir euch unterhalb der Meldung eingefügt, damit ihr euch ein umfangreiches Bild vom Update für Kingdom Come Deliverance machen könnt.
Kingdom Come Deliverance ist seit dem 13. Februar für die gängigen Plattformen erhältlich – also für den PC, die PlayStation 4 und die Xbox One. Besitzer einer Nintendo Switch gehen leer aus. Das Rollenspiel ist im Mittelalter angesiedelt und verzichtet vollkommen auf Fantasy. Vielmehr wollen uns die Entwickler eine realitätsnahe Welt präsentieren, in der unsere Handlungen einen direkten Einfluss ausüben. Erst kürzlich haben wir eine Vorschau veröffentlicht, in der wir die wichtigsten Features und Fakten zum Spiel zusammenfassen. Falls ihr also mehr erfahren wollt, klickt einfach hier. Ihr werdet direkt zur Vorschau weitergeleitet. Zudem können wir euch unsere Review zum Rollenspiel empfehlen. Klickt hier und wir leiten euch direkt zum Artikel weiter.
Changelog Kingdom Come Deliverance Update 1.3.1
- The game now has Save and Exit feature.
- Saving is much more robust and saves won’t get corrupted even if the game crashes while saving.
- Performance improved
- LoD switching tweaked, reducing pop-in and improving texture streaming.
- Stuttering in some areas reduced.
- Slightly smoother framerate on Vsync 30. (Consoles and some PCs)
- Improved lockpicking
- New interface design makes it much easier to hold the sweet spot while turning the lock.
- Easy and Very Easy trunks are now easier to lockpick when playing with controller. (Mouse difficulty unchanged)
- Improved pickpocketing
- You will no longer get caught if you stop at the beginning of the minigame. (Unless someone sees you)
- The risk indicator is now much more precise. When green, you are sure not to get caught.
- Alchemy bench will no longer shoot you into the air.
- The last quest with Lord Capon is now visible on the map when he is ready to assign it to you.
- Guards won’t frisk you so often.
- Your horse shouldn’t get stuck when jumping fences.
- Horse items are cleaned along with player items in bathhouses.
- You can see when looking at a bed whether it will save your game.
- You can sleep on beds without having to sit down first.
- Levelling up stealth by sneaking past enemies is more consistent.
- Sneaking past sleeping NPCs is now easier.
- Some easily accessible trunks with extremely good loot have been removed.
- Cave mushrooms can now be found in many other damp places.
- You can no longer autocook potions that you haven’t brewed by hand at least once before.
- German voiceovers will no longer cut off in mid-sentence in cutscenes.
- Late game player strength tweaked
- Some combat perks that were unintentionally overpowered were tuned down.
- Weapons scale less with high-level stats.
- It should now be much harder to kill high-level enemies with one hit. (Unless they’re helmetless. Stupid Runt…)
- Other combat system tweaks
- „Untargeted attack“ exploit fixed.
- Enemy combat archery AI improved.
- Guards now react to combat more aggressively.
- And many other minor tweaks.
- And over 300 other fixes in various quests.
- Improved CPU load balancing – better performance.
- Turkish subtitles added.